425 Km dari Keluarga,rakan2,gewe &Pavilion..


(Mari bersame2 Pampas mengimbau kisah 15 Disember 2008......beliling-beliling.......)

Lokasi: HQ office Ramunia KL
Jadual Perjalanan ke TR Yard (Teluk Ramunia Yard)

8.00am: Tap card office "tenenet",masuk office dan menuju ke work station aku.
8.05am: Jumpe En.Mazni selaku coordinator aku untuk menanyakan plan perjalanan ke TR Yard
8.10am: Selesai mendengar penerangan boss...salam boss dan rakan2 office KL...rase terharu (",)sigh.

8.30am: Secara rasmi berpindah dari KL ke TR Yard,Call azrie prosper..,call miji transition & shamel single..available,ajak makan pagi...perut berbunyi keiuk2 kentang..lapar..adus
9.00am: Shamil single dan azrie prosper dah mandi,naik kete dia pegi makan,15minit kemudian miji transition tiba di lokasi restoran.

10.30am: Kenyang makan dan beramah mesra tepuk tampar dgn azrie,shamel dan mijie,focus aku mula hilang....fikiran melayang memikirkan TR Yard,90-100km/hr,7 hours driving bakal di harungi...goshhh..

10.35: Selesai makan,salam shamel coz dia kene gerak awal nk g keje EY,call anep, ucap selamat tinggal,bersalaman dgn azrie dan miji...hati pilu,control macho di bantu oleh spec itam rayban untuk mengelakkan airmata kelihatan jatuh di lengan tough aku.

11.00am: Kembali ke rumah Along & Kak Ida,kemas barang2..borak2 dgn ibu dan ayah.
1.30pm: Siap kemas barang,makan lagi,penat terasa,mata kuyu..tertidur..zzzzzzZZzz
3.10pm: Terdengar suare ibu,"hey nain bile kamu nak gerak ke johor ni??!!bangun nanti lewat sampai..!..suare latar belakang pulak (ha kamu kene plan perjalanan,driving berape jam?! nanti malam kamu sampai pulak susah..hissshh!-ayah).

3.30pm: Salam ibu dan ayah...sekali lagi pilu terase,control macho dgn spec itam rayban..sigh
4.00pm:Perjalanan bermula....di TOL SG BESI,melihat jam tangan,"huh pukul 4pm dah, 4+7 jam perjalanan = 11pm baru sampai TR!!...adoyai..

Note: Keretaku takde radio..jauh 425KM..hanphone xde mp3,perfect sungguh kesengalan yang akan ku lalui selame 7 jam..hmm

Situasi berikut berulang beberape kali:


(Menyanyikan lagu2 yg aku hafal berulang-ulang kali kerana kereta kancil ibuku tiada radio,hanphone aku pun xde mp3 player..huhu ) x 4 jam

(Cukup 1 jam drive,aku berhenti di R&R rehat kejap dan mengamalkan tips2 yg di beri oleh azrie prosper,("bile ko nak berhenti jangan stop enjin terus,bagi dia rehat jugak,dia macam manusia la,dah rehat baru stop..comprende?! (bahase latin)-azrie prosper ) x setiap sejam driving



9.00pm: Sampai susur keluar TOL KULAI,bayar RM 36.90...('simpan resit untuk claim dgn company).

Suasane lampu jalan lebuh raye hilang secara perlahan-lahan,suasane gelap menyelubungi,kiri kanan gelap,kerete aku je ade di jalanan,sepanjang perjalanan gelap gelita kerane aku dah mule masuk jalan lame...jalan FELDA..(LU PK LA SENDIRI)..TIBE2.....

Zzzzzuppppppppppp...LEMBAGA PUTIH melintas lalu di atas kereta ku.....aku TERGAMAM....ALLAHUAKBAR!


AKU TERGAMAM x 3
AKU TERPINGA-PINGA x2
JANTUNG BERDEGUP KENCANG x 1000000
TAK PANDANG REAR MIRROR x 0
TERINGAT CERITA2 JANGAN PANDANG BELAKANG,NIYANG RAPIK DAN SEDUTAN FILEM HISTERIA YG BAKAL DI TANYANG NANTI

TEKAN PEDAL MINYAK 140KM/hr di jalan lame yang gelap gelita,JALAN YG AKU TAK FAMILIAR,menjadi drifter malam,cuak nak mampos.!!

mule membace ayat2 seribu dinar dan ayat2 lazim,teringat pesan nonoy ("jage2 kawasan ni keras").


(aku lantas Call rakan2,artis2,makcik2,gewe2,chikas2 calientes (chikar yg cun sahaje) yang aku kenal untuk menghilangkan buhsan,cuak dan sengal di laluan felda 150km ke teluk ramunia selepas tol kulai) x 2 jam sebelum sampai TR,call tanpa henti...call tanpe henti,,call,call,dan call lagi,,ade sebab..


Aku call tanpe henti kerane :
1.penat nyanyi lagu sendiri..(alasan ringan)
2.boring,penat,ngantuk (betul la)
3.Padahal Hati gundah gulana,cuak,gelabah...teringat cerite SERAM,BERCAKAP DGN JIN,melihat jam tangan" dah pukul 9.55 pm..suasane perjalanan selepas tol adalah gelap gelita tanpe kereta lain KECUALI kancil hijau,150km teluk ramunia..astaghfirullah,insaf,menyesal gerak lewat td..


Fokus 101% ke Teluk ramunia je...140km/hr speeding terus,mata cerah,nadi berdegup kencang

dek kerana "bende tadi"..huhu,terus melawan perasaan dgn menganggap itu hanyalah burung yg terbang malam terkene lampu cahaye kerete aku....padahal...ntah la...(sebab lepas tuh aku x nampak plak burung terbang sepanjang ke TR)


11.10pm : Aku sampai umah member aku di TR...member aku asri namenye menyapa aku " amacam bro lalu jalan tadi malam2??!,best tak?

11.12pm: Aku : "siut lu bro tak bagi tau aku pun laluan ke TR waktu malam macam mane..aku td siap nam..."

Asri: "jumpe pape tak?

Aku: Ade,

Asri: Hehe... "Welcome to Teluk Ramunia Bro...itu baru sikit je..."

Aku: (-_")...

Read Users' Comments (3)

3 Response to "425 Km dari Keluarga,rakan2,gewe &Pavilion.."

  1. Syamsulfaiz, on December 25, 2008 at 9:54 PM said:

    Hahaha walaupun cerita seram, lawak siot baca post kamu ni.

  2. Im Single, on December 28, 2008 at 10:54 AM said:

    Mase pagi ko datang umah aku tu, aku nmpak kawan ko dalam keta kancil hijau tu. aku nk ajak masuk, tp muka dia hodoh sgat...

  3. ApOgEE, on January 8, 2009 at 8:19 PM said:

    kehkehkehkeh... tu laa, lain kali basuh kaki sebelum tidur... eh, bukan ngigau ek?