Mengelabah di Hari Raya Haji

Lokasi : Depan laptop acer sambil transfer gamba majlis kahwin sedara aku yang kt Sg.Buloh.

Tiba-tiba.....

Ibunda ku chayunk : "ha kamu tengah 'transfer' (pindah sesuatu dalam bahase perak) gambar kahwin dekat sg buloh ke ni?

Kembar :(identiti rahsia..teke la kembar mane satu?) : a'ah nape?

Ibunda ku chayunk: "ha mak nak tunjuk satu gamba"

Dengan selambeh meng'klik' gambar yang di hajati

Kembar : "ni gambar sape mak?"

Ibunda ku chayunk: "ni gamba anak sedara kawan mak, dia ajak mak berbesan dengan dia,kamu nak?

kembar 1 & kembar 2 memandang antara satu sama lain dan serentak memandang kembar ke 3....laaarrrrrriiiiiiiii...nooooooooooooooooooooooooo!!!

tragedi ini meninggal kan ooi seorang diri ,ooi terus blushing,gambar ditatapi..

ibunda ku chayunk: dia ni tak suke berboyfriend, tak suke couple,budak UIA,umur 24 thaun ,ambik arabic kt UIA...alim budak dia selalu ikot cakap mak dia,ikot pilihan ibu dia...kamu nak ke?dia ajak mak jadi besan dia,dia tanye mak ade anak yang singular lagi ke?

ooi: diam membisu (...)
penulis: dah lari ke atas kereta
nonoy: tersengeh sengeh dan berkate 'haah aku dah tengok dah dia ni kat kenduri arituh"

Read Users' Comments (5)

5 Response to "Mengelabah di Hari Raya Haji"

  1. azrie hafiz, on December 9, 2008 at 7:26 PM said:

    Aidiladha kali ini merupakan kenangan hidup. Sedarlah, jodoh di bawah telapak kaki ibu.

  2. paiseh, on December 10, 2008 at 4:20 AM said:

    dia ni tak suke berboyfriend, tak suke couple,budak UIA,umur 24 thaun ,ambik aErObic kt UIA...

    aku terbaca...

  3. Syamsulfaiz, on December 10, 2008 at 5:06 AM said:

    Goshhhhh...you can run but you can't hide. hahaha

  4. muiz, on December 12, 2008 at 5:04 PM said:

    kawin jelah nain , berkat beb pilihan ibu hahhahaha

  5. en_me, on December 22, 2008 at 6:34 PM said:

    kasih ibu membawa kesyurga tewwww..